Säännöt

Viestit: 101
Liittynyt: 13.08.2009, 20:48

Säännöt

Viesti Kirjoittaja Taneli »

1. Valtauskepin käyttö

Kun hauta on löytynyt, pelaajalla/joukkueella on 30 minuuttia aikaa päättää, nostavatko kohteen ylös. Jos 30 minuutin jälkeen ei kohdetta nosteta, valtauskepin voimassaolo raukeaa.

Joukkueet saavat samassa kohteessa käyttöönsä pienimmän montulla olevan joukkueen vahvuuden mukaisen määrän valtauskeppejä.

2. KRP-pisteiden maksimimäärä kokouksessa

KRP-pisteiden maksimiäänimäärä on kokouksessa 100 pistettä.

3. Y- ja L-kohteiden rajoitukset

Kun pelaaja saa kokoelmaansa kaksi vartijaa korkeampaa patsasta, niin voittokaudella tai seuraavalla ei voi voittaa uudestaan L- tai Y-patsasta, vaan patsas alennetaan vartijaksi. Rajoituksen vuoksi palautuvan patsaan kohdalla Sacren vetäjä ja Lf-koordinaattori päättävät, miten palautuva patsas palautuu kiertoon.
"Hei vaan. Thattis kakuista ja leivoksista."
- Dopchgorn
Viestit: 1019
Liittynyt: 16.08.2009, 18:37

KRP-kokouksen koollekutsumisen säännöt (2008) ja muut sääntötarkennukset ko. kokouksesta

Viesti Kirjoittaja Nerfon »

VUODEN 2008 KRP-KOKOUKSEN ESITYSLISTA:
Mitä käsitellään

Sacren vetäjien nimityksen vahvistaminen
- Kanniston vastuualue patsasasiat ja pelattavat kiintiöt
- Matiaksen: muu toimitusjohtajan rooli kuin patsasasiat

Sacren organisaatio
- ylin päättävä elin KRP-kokous
- vetäjä / vastuussa (2 kappaletta)
- alapuolella Bitti-Warutrah, Pitkän fantasian koordinaattori, Pääseppä
-hoitavat omia tonttejaan

Säännöt
-valtauskepin alue
-muut säännöt läpi

Rautalammin mestaruus – milloin se on mestaruus ja kenelle?
a/ mikä riittää mestaruussarjaksi
b/ milloin aikuiset, milloin juniorit voi sen saada?

Riita-asiat
-tapaus Fbargorn
-lf koordinaattori tarkistaa

Käytännön asia nettiin:
Ylijumala- ja lohikäärmepelien järjestäminen, keskustelu

***
VUODEN 2008 KRP-KOKOUKSEN PÄÄTÖKSET:

Organisaatio ja toimintatavat kuten edellä esityslistassa.

ÄÄNESTYS VALTAUSKEPPISÄÄNNÖSTÄ, TEHDYT EHDOTUKSET JA ÄÄNIMÄÄRÄT:
* Yksilöpeleissä 1 metriä / joukkuepeleissä 1 m
Matias Järvinen 65
65

* Yksilöpeleissä 1,5 metriä / joukkuepeleissä 1,5 m
Taneli Karjalainen 40
Timo Ilomäki 20
Markus Sjöberg 10
Marjo Vanhala 10
80

* Yksilöpeleissä 1,5 metriä / joukkuepeleissä 1 m
Marko Pekkola 35
Mikko Kannisto 30
Jussi Karhunen 30
Petri Virta 20
Jere Petäjä 10
125

Äänestyksen voitti ja astuu voimaan:
* Yksilöpeleissä 1,5 metriä / joukkuepeleissä 1 m

JOUKKUEEN MUODOSTUS;
* Luetellaan säännöissä jatkossa tavat, joita käytetty (joista yksi arpa) ja Sacren vetäjien luvalla siitä voi poiketa.
* Ansioitumiseen lisätään: muut ansioitumisperusteet
* Poistetaan kohta: "lisävinkkivoittojen perusteella".

PUNAINEN SAUVA:
* Punainen sauva; Erillistehtävä, jolla voidaan ratkaista kahden tai useamman pelaajan kesken joko riitautettu patsasjako tai ansioitumisjärjestys silloin kun se on jäänyt epäselväksi. Punaisessa sauvassa testataan pelaajien tietoja menossa olleesta pelistä. Punaisen sauvan täytyy liittyä kyseiseen peliin. (Esimerkiksi Lf-pelin osalta täyden ratkaisun tuntemus, kartta peliä koskien jne)

KORKEAN ROGON KOKOUKSEN KOOLLE KUTSUMINEN:
* Minimi on kutsu kuukausi etukäteen. (Sacre-foorumin aiheeksi, täytyy olla näkyvä ilmoitus, jos Sacre-foorumissa).
* Kutsuoikeus koolle on Sacren vetäjillä ja Lf-koordinaattorilla siten että vaaditaan heistä kahden puolto.
* Ei kutsuta vähäisistä syistä koolle.

JULKISIKSI TULLEIDEN KARTTANIMIEN JULKAISUSTA:
* Alun perin salaiset karttanimet jotka ovat jo tulleet julkisiksi tulee julkaista a/Sacre foorumissa omassa kohdassaan ja b/seuraavassa kartan uudessa yleisversiossa.

VANHAN HAUDAN LÖYTYMISEN ILMOITUSVELVOLLISUUS:
* Ilmoitusvelvollisuus; pykälä lisätään
* Vanhoissa haudoissa pelaajalla on velvollisuus aktiivisesti yrittää tavoittaa pelinrakentaja yhden vuorokauden sisällä haudan löytymisestä teorian esittämiseksi. Jos ei ole tavoitettavisssa, silloin tulee jatkaa aktiivisesti tätä, jos kohtuullisesti mahdollista.

PÄÄLLYSLAUDEN MERKINTÄVELVOLLISUUS
* Sellaiseen hautaan jossa on VAIN päällyslauta (ei patsaita sisällä!) on pelinrakentajalla velvollisuus tehdä selvä (ja pysyvä) merkintä, joka kertoo mikä HAHMO on kyseessä.

JOS HAUDAN SISÄLLÄ EI OLE YKSINÄISTÄ VARTIJAPATSASTA TAI VARTIJAPATSAITA, PELKKÄ PÄÄLLYSKIVI ON KIELLETTY:
* Pelkkä vartijahaudan päällyskivi kielletään (tapaus ei patsaita) !
(Päällyskivi on sallittu vain vartijahaudassa, jossa yksi tai useampi vartijapatsas on haudassa ilman perusrogon patsaita muodoltaan selvästi litteän päällyskiven alapuolella hautakammiossa.)

VALTAUSKEPPISÄÄNTÖÖN LISÄYKSET:
* Lisätään vaihtoehdoksi että valtauskeppi voi olla materiaaliltaan jotain teollistakin.
* Samassa pelissä pelaajan tulee käyttää samaa valtauskeppiä
* Jos valtauskeppi kaatuu, se tulee nostaa pystyyn
* Yksilöpeleissä etäisyys 1,5 metriä / joukkuepeleissä 1 m

RAUTALAMMIN MESTARUUS JAOSSA KUN:
* Mestaruussarjasta tai –turnauksesta saa mestaruuden, jos se sisältää vähintään 7 uutta perusrogon kohdetta sekä vähintään 2 uuden patsaan voittomahdollisuuden yhtä pelaajaa kohden
* Tai 2 vanhan mestaruussarjan haudan löydön perusteella!

NUOREMMAN IKÄLUOKAN MAHDOLLISUUS (AIKUISTEN) MESTARUUSSARJAN PISTEISIIN:
* Jos juniorit löytää vanhoja mestaruussarjan hautoja, ne lasketaan sekä junnusarjan että mestaruussarjan pisteisiin
"Sit älkää löytäkö, älköön kukaan viekö pois. Se kuuluu Warutrah´lle - Riq-Swerzan pirupurkki, tappoastia pahanoidan, suurmetsistä synkimmän."
Vastaa Viestiin