Metsistä Saatanallisin
Kohteet: Kolme hautaa VKK/KKH/HPP
Pelityyppi: SfLfGl (Sf=Lyhyt Fantasia, Gl=Maastoon liittyvä ratkaisu*, Lf=Pitkä Fantasia)
Pelialue: 3KM (Kolmen Kuninkaan Maa, Heikinjärven hiekkamonttu lähialueineen)
Pääpelipäivä: Perjantai 14.10
Pelinrakentajat: Kari Ylönen Apr. Anttu Röntynen
Pelitapa: Korttipeli
Materiaali: 3KM kartta, alkuvinkki, lisävinkkikortit, Raro
Tervetuloa kauden viimeiseen peliin, Lokakuun Suurpeliin, jossa tarjolla VIELÄ YKSI VARTIJA. Tarkoitus on pelata peli lauantain aikana, aloitellaan aamupäivästä ja pelataan iltamyöhään. Peli pelataan nuokulla, kyydit montulle järjestetään (toki olisi hyvä, jos saatte omia kyytejä tarpeen mukaan. Resurssimme ovat rajalliset.). OTTAKAA MUKAAN VANHOJA KARTTOJA, RAROT, JA ESIM TASKULAMPUT.
Tiimit:
(c) E. Hänninen, V. Tarvainen, K. Tarvainen
(c) Haukka, A. Hänninen, Salmi
(c) Manninen, Sikström, Pursiainen
(c) W. Nyyssönen, E. Nyyssönen, Siikavirta
Korttipelissä siis on alkuvinkki, jonka perusteella aletaan selvittämään tarinaa eteenpäin. Aluksi saattaa tuntua hankalalta, mutta korteissa on aina jotain selkeästi auki jätettyä ja tartuttavaa, jota voi selvittää. Jos jotain asiaa ei ole tarkasti määritelty, on se usein hyvä selvittää. Sana "eräs" on usein hyvä paikka tarttua. Kortit ovat kuten tavalliset vinkit, mutta ne ovat lyhyitä, ja niissä on aina jokin teema; Hahmo, Paikka, Tapahtuma. Esim Hahmokortti kertoo hieman, millaisesta hahmosta on kyse.
Teorioita saa esittää milloin siltä tuntuu. Jos teiltä puuttuu jotain olennaista, pelinrakentaja luultavasti kommentoi. Pelissä on yksi hallitsijahauta.
Alkuvinkki alla.
Metsistä Saatanallisin - Lokakuun Suurpeli 2017 (VKK/KKH/HPP)
-
- Forumin Warutrah
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.09.2012, 15:03
Metsistä Saatanallisin - Lokakuun Suurpeli 2017 (VKK/KKH/HPP)
”Tämähän on hyvin paketissa.”
-Staurmsgard
-Staurmsgard
-
- Forumin Warutrah
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.09.2012, 15:03
Re: Metsistä Saatanallisin - Lokakuun Suurpeli 2017 (VKK/KKH/HPP)
Metsistä saatanallisin
Kaiken pahuuden kehto
petojen, riivattujen tyyssija
noitien kolkko koti
kirousten kyllästämä pahametsä
epätoivon takamaa
Riq-Swerza - julmuuden sisin syvä
------------------metsistä saatanallisin
- Gyrgratilainen runo
Harva muistaa sitä päivää vuodelta 271. Syy ei ollut tapahtumien mitättömyydessä. Moni vaan ei asiasta enää kertonut. Elettiin aikaa, jolloin vuoristojärven kauppakaupunkivaltio Hgnaviakaan ei ollut vielä aloittanut mittavaa kaupankäyntiä kolmen kuninkaan maan valtioiden kanssa.
Riq-Swerza on Kolmen Kuninkaan Maan tunnetuin petovaarallinen metsä. Metsän ensimmäiset noita-asukkaat tulivat paikalle jo 29, ja myöhemmin kolmen kansan saapuessa Riq-Swerza sai asukkaikseen traugaatteja, ja heitä alettiin kutsua metsätraugaateiksi. Metsätraugaattien keskuudessa oli myös sivistymättömiä klaanilaisia, joista osa oli erityisen kookkaita ja vahvoja.
Tuossa hirvittävässä metsässä tosiaan tapahtui kaikenlaista, mutta tänään keskitymme vain tähän yhteen synkkään päivään vuonna 271, jolloin jopa sää oli kovin merkillinen. Hommahan meni siis näin: Olipa kerran vieraan maan ruhtinas, riivattu linnake, ja joukko raakalaisia….
Gafilaisia kirjoituksia
EDIT: kohta metsätraugaateista muutettiin muotoon, jossa sitä ei ainakaan niin helposti voi tulkita väärin
Kaiken pahuuden kehto
petojen, riivattujen tyyssija
noitien kolkko koti
kirousten kyllästämä pahametsä
epätoivon takamaa
Riq-Swerza - julmuuden sisin syvä
------------------metsistä saatanallisin
- Gyrgratilainen runo
Harva muistaa sitä päivää vuodelta 271. Syy ei ollut tapahtumien mitättömyydessä. Moni vaan ei asiasta enää kertonut. Elettiin aikaa, jolloin vuoristojärven kauppakaupunkivaltio Hgnaviakaan ei ollut vielä aloittanut mittavaa kaupankäyntiä kolmen kuninkaan maan valtioiden kanssa.
Riq-Swerza on Kolmen Kuninkaan Maan tunnetuin petovaarallinen metsä. Metsän ensimmäiset noita-asukkaat tulivat paikalle jo 29, ja myöhemmin kolmen kansan saapuessa Riq-Swerza sai asukkaikseen traugaatteja, ja heitä alettiin kutsua metsätraugaateiksi. Metsätraugaattien keskuudessa oli myös sivistymättömiä klaanilaisia, joista osa oli erityisen kookkaita ja vahvoja.
Tuossa hirvittävässä metsässä tosiaan tapahtui kaikenlaista, mutta tänään keskitymme vain tähän yhteen synkkään päivään vuonna 271, jolloin jopa sää oli kovin merkillinen. Hommahan meni siis näin: Olipa kerran vieraan maan ruhtinas, riivattu linnake, ja joukko raakalaisia….
Gafilaisia kirjoituksia
EDIT: kohta metsätraugaateista muutettiin muotoon, jossa sitä ei ainakaan niin helposti voi tulkita väärin
”Tämähän on hyvin paketissa.”
-Staurmsgard
-Staurmsgard
-
- Forumin Warutrah
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.09.2012, 15:03
Re: Metsistä Saatanallisin - Lokakuun Suurpeli 2017 (VKK/KKH/HPP)
Suurpelin korttisisältö ja saantiperusteet:
https://docs.google.com/document/d/13lw ... sp=sharing
https://docs.google.com/document/d/13lw ... sp=sharing
”Tämähän on hyvin paketissa.”
-Staurmsgard
-Staurmsgard
-
- Forumin Warutrah
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.09.2012, 15:03
Re: Metsistä Saatanallisin - Lokakuun Suurpeli 2017 (VKK/KKH/HPP)
UPDATE!
Rautamaa heräsi lauantaina kun juniori-ikäluokka alkoi suunnata ajatuksiaan kohti tuota riivattua synkkää metsää. Kyseessä oli ikäluokan ensimmäinen korttipeli, ja alkuvinkki oli jo jaettu. Puoliltapäivin vielä puljattiin tiimijakoja, sillä osa pelaajista oli perunut pääsynsä. Kahdentoista maissa käynnisteltiin peliä.
Ensimmäiset kierrokset olivat hieman pohdiskelevia ja ihmetteleviä, kuinkas tällaista korttipeliä oikein pelataan. mm. Nyyssösen tiimi nappasi kahdella ensimmäisellä kierroksella neljä vinkkiä, ja olivat todella kovassa iskussa. Tämän jälkeen he kuitenkin hidastivat vauhtia, ja järjestelivät ajatuksiaan seuraavan kahden vuoron ajan hankkimatta enempää lisävinkkejä. Team Manninen nappasi samassa neljässä vuorossa saman vinkkimäärän, hankkien tosin vain yhden vinkin per vuoro. Eteneminen oli varmempaa, mutta ajoittain hitaampaa.
PRONSSIHAUTA
Kun jokainen tiimi oli saanut ensimmäiset 4-6 korttia kasaan, päädyttiin tienhaaraan: Lähteäkkö tutkimaan Ausaanin henkiinjääntitaitoja Eudaan linnakkeessa, vai selvittääkkö, mitä piirityksessä tapahtuu. Joukkueet jakaantuivat kahtia. Nyyssönen ja Manninen ampaisivat suurpatsasjahtiin Ausaanin mukaan, kun Hänninen ja Haukka iskivät kyntensä piirittäjätraugaatteihin. Live! Updaten aikaan Haukka vielä johti Ög-Äg-Ehflin hauta-arvoitusta, mutta seuraavalla vuorolla kuultuaan, että Team Hänninen oli iskenyt 8,5 teorian samaiseen hahmoon, haistoivat he palaneen käryä, ja päättivät kokeilla arvokkaampaa kohdetta. Haukka-Hänninen-Salmi napostelivat yhden vuoron ajan Ausaanin tarinaa, jonka jälkeen päättivät vielä kertaalleen vaihtaa kohdetta - eivät vielä tienneet mihin.
Parin kierroksen kaivuun jälkeen ROGO! huudetaan Eudaan linnakkeen kaakkoispuolelta. Pronssit hyllyyn ja saunomaan, kuuluu sananlasku.
KULTAHAUTA
Tässä välissä Nyyssönen ja Manninen etenevät rinta rinnan update kerrallaan kohti hautaratkaisua. Erityisesti nuorta E. Nyyssöstä täytyy kehua silloin tällöin esiin pompanneita loistavista ideoista, jotka johtivat vinkkivoittoihin.
Mutta historia toistaa itseään. "Déjà vu, I've just been in this place before!" raikaa kun Mannisen höyryjuna driftaa viimeisen portin läpi, Sikström ja Pursiainen heittää lisää hiiliä uuniin. Vaunut pakataan talikoilla ja kaivuvälineillä, seuraava asema Kolmen Kuninkaan Maa. Haudan sisältö on puhdasta kultaa. Nyyssönen nuolee näppejään, ja lähtee tutkimaan piirityksen ulkopuolta.
VARITJAHAUTA
Team Haukka on päässyt jo vartijakohteessa alkuun, ja ovat löytäneet Ariawbianin hahmokortin. Nyt ihmetellään, mistä seuraavaksi jatkamme. Heillä on paljon tietoja ja ideoita, muttei perusteluja.
Nyyssönen ratkaisee pronssikohteen kaikki vinkit, ja tajuaa, ettei tämä mikään vartija ole. Sen jälkeen he onnistuvat tarttumaan oikeaan naruun, ja rupeavat vetelemään Riqfilwianin veririitojen taustatarkoituksia.
Haukka kiristää otettaan, toinen toistaan ohjastaen joukkue kiinnittää huomionsa mustikoihin, ja onnistuvat yhdellä Dauthuslathonin Blitzkriegillä iskemään kahden vuoron aikana Vartija kohteesta kolme jäljellä olevaa korttia ja hautaratkaisun, Rautamaan rankka väki haukkoo henkeään ja joukkue lähtee suunnistamaan Riq-Swerzan pimeään metsikköön. Nyyssönen alkaa pelata kohdetta, mutta eivät etene riittävän nopeasti saavuttaakseen tulisilla talikoilla varustettua Haukkaa, joka pian seivästää jättikoivun alle hautautuneen Ariawbianin vartijahaudan.
Onnittelut voittajille, kiitos pelistä, kiitos kaudesta. Ensi vuonna uudestaan!
Rautamaa heräsi lauantaina kun juniori-ikäluokka alkoi suunnata ajatuksiaan kohti tuota riivattua synkkää metsää. Kyseessä oli ikäluokan ensimmäinen korttipeli, ja alkuvinkki oli jo jaettu. Puoliltapäivin vielä puljattiin tiimijakoja, sillä osa pelaajista oli perunut pääsynsä. Kahdentoista maissa käynnisteltiin peliä.
Ensimmäiset kierrokset olivat hieman pohdiskelevia ja ihmetteleviä, kuinkas tällaista korttipeliä oikein pelataan. mm. Nyyssösen tiimi nappasi kahdella ensimmäisellä kierroksella neljä vinkkiä, ja olivat todella kovassa iskussa. Tämän jälkeen he kuitenkin hidastivat vauhtia, ja järjestelivät ajatuksiaan seuraavan kahden vuoron ajan hankkimatta enempää lisävinkkejä. Team Manninen nappasi samassa neljässä vuorossa saman vinkkimäärän, hankkien tosin vain yhden vinkin per vuoro. Eteneminen oli varmempaa, mutta ajoittain hitaampaa.
PRONSSIHAUTA
Kun jokainen tiimi oli saanut ensimmäiset 4-6 korttia kasaan, päädyttiin tienhaaraan: Lähteäkkö tutkimaan Ausaanin henkiinjääntitaitoja Eudaan linnakkeessa, vai selvittääkkö, mitä piirityksessä tapahtuu. Joukkueet jakaantuivat kahtia. Nyyssönen ja Manninen ampaisivat suurpatsasjahtiin Ausaanin mukaan, kun Hänninen ja Haukka iskivät kyntensä piirittäjätraugaatteihin. Live! Updaten aikaan Haukka vielä johti Ög-Äg-Ehflin hauta-arvoitusta, mutta seuraavalla vuorolla kuultuaan, että Team Hänninen oli iskenyt 8,5 teorian samaiseen hahmoon, haistoivat he palaneen käryä, ja päättivät kokeilla arvokkaampaa kohdetta. Haukka-Hänninen-Salmi napostelivat yhden vuoron ajan Ausaanin tarinaa, jonka jälkeen päättivät vielä kertaalleen vaihtaa kohdetta - eivät vielä tienneet mihin.
Parin kierroksen kaivuun jälkeen ROGO! huudetaan Eudaan linnakkeen kaakkoispuolelta. Pronssit hyllyyn ja saunomaan, kuuluu sananlasku.
KULTAHAUTA
Tässä välissä Nyyssönen ja Manninen etenevät rinta rinnan update kerrallaan kohti hautaratkaisua. Erityisesti nuorta E. Nyyssöstä täytyy kehua silloin tällöin esiin pompanneita loistavista ideoista, jotka johtivat vinkkivoittoihin.
Mutta historia toistaa itseään. "Déjà vu, I've just been in this place before!" raikaa kun Mannisen höyryjuna driftaa viimeisen portin läpi, Sikström ja Pursiainen heittää lisää hiiliä uuniin. Vaunut pakataan talikoilla ja kaivuvälineillä, seuraava asema Kolmen Kuninkaan Maa. Haudan sisältö on puhdasta kultaa. Nyyssönen nuolee näppejään, ja lähtee tutkimaan piirityksen ulkopuolta.
VARITJAHAUTA
Team Haukka on päässyt jo vartijakohteessa alkuun, ja ovat löytäneet Ariawbianin hahmokortin. Nyt ihmetellään, mistä seuraavaksi jatkamme. Heillä on paljon tietoja ja ideoita, muttei perusteluja.
Nyyssönen ratkaisee pronssikohteen kaikki vinkit, ja tajuaa, ettei tämä mikään vartija ole. Sen jälkeen he onnistuvat tarttumaan oikeaan naruun, ja rupeavat vetelemään Riqfilwianin veririitojen taustatarkoituksia.
Haukka kiristää otettaan, toinen toistaan ohjastaen joukkue kiinnittää huomionsa mustikoihin, ja onnistuvat yhdellä Dauthuslathonin Blitzkriegillä iskemään kahden vuoron aikana Vartija kohteesta kolme jäljellä olevaa korttia ja hautaratkaisun, Rautamaan rankka väki haukkoo henkeään ja joukkue lähtee suunnistamaan Riq-Swerzan pimeään metsikköön. Nyyssönen alkaa pelata kohdetta, mutta eivät etene riittävän nopeasti saavuttaakseen tulisilla talikoilla varustettua Haukkaa, joka pian seivästää jättikoivun alle hautautuneen Ariawbianin vartijahaudan.
Onnittelut voittajille, kiitos pelistä, kiitos kaudesta. Ensi vuonna uudestaan!
”Tämähän on hyvin paketissa.”
-Staurmsgard
-Staurmsgard